Відповідно до плану заходів з відзначення 100-річчя позашкільного руху у Великоберезнянському районному центрі позашкільної роботи з дітьми та юнацтвом 29 травня 2018 року за участі керівників гуртків відбулося засідання круглого на тему « Професійна компетентність педагогів як важлива складова розвитку сучасного закладу позашкільної освіти». Метою заходу було визначення аспекту професійної компетентності педагогів та її ролі у позитивних змінах в закладі позашкільної освіти.
У вступному слові методист закладу Шіпош О.М. звернула увагу присутніх на те, що Україна чітко визначила орієнтир на входження в європейський освітній простір та здійснює реформування системи освіти в контексті європейських вимог, що визначає формування у підростаючого покоління життєвих компетентностей, оволодіння якими дозволить молодій людині вирішити різні проблеми в професійному, соціальному та повсякденному житті. Отже, проблема розвитку творчої особистості, яка могла б самостійно діяти, приймати рішення, робити свій вибір та відповідати за нього, набуває особливої актуальності в сучасних умовах. В свою чергу це потребує професійно-компетентного педагога, який здатний до творчості, критичного мислення, обізнаний із сучасними методиками, уміє створювати умови для особистісного зростання вихованців, розкриття їх здібностей, талантів, уміє діагностувати, моделювати й прогнозувати свою систему педагогічної діяльності, бере активну участь у різних формах методичної роботи та проявляє зацікавленість до педагогічних інновацій.
В теоретичній частині роботи круглого столу виступили з доповідями: Примак В.Т.- керівник гуртків науково-технічного напряму, Панько В.М. – керівник гуртків декоративно-ужиткового мистецтва, Пекар М.Д.- керівник гуртків «Біла тура» та «Юний шахіст».
У доповіді « Компетентність як явище педагогічне у позашкільній освіті» Примак В.Т. визначив поняття «компетентність» як єдність теоретичної й практичної готовності педагога до здійснення педагогічної діяльності. Педагог відмітив, що психолого-педагогічні і спеціальні ( з предмета) знання є необхідною, але недостатньою умовою професійної компетентності педагога. Практичне розв’язання педагогічних завдань забезпечують уміння і навички, передумовою яких є теоретико - практичні та методичні знання.
Панько В.М. у своїй доповіді «Модель формування основних компонентів компетентностей педагога - позашкільника» відмітила, що на сьогодні до визначення поняття « компетентність» у науковій літературі немає єдиного підходу. Компетентність має складний зміст, який інтегрує професійні, соціально - педагогічні, соціально-психологічні і інші характеристики. Вона наголосила на тому, що керівник гуртка має володіти всіма складовими професійної компетентності, зокрема : предметними , інформаційними, комунікативними, соціальними , особистісного самовдосконалення, психологічними , інтелектуальними .
В Закону України «Про освіту» сказано: »Педагогічні працівники та науково - педагогічні працівники зобов’язані постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру». Тож основним напрямком удосконалення рівня професійної компетентності педагога є професійне самовдосконалення шляхом самоосвітньої діяльності.
Саме в цьому переконував присутніх Пекар М.Д. , який виступив з доповіддю «Самоосвіта - один із найбільш ефективних засобів підвищення професійної компетентності керівника гуртка».
В практичні частині керівники гуртків обмінялися думками з приводу проблемного питання , взяли участь у вправі «Інтерв’ю».
Під кінець роботи методистом було підведено підсумки роботи круглого столу.
Шіпош О.М. -методист
|