Продзвенів дзвінок, сповістивши школярам про закінчення напруженого дня. Щебетливими зграйками на вулицю вибігають хлопчики й дівчатка, які наче забули про втому. На зміну шкільним справам приходять домашні. Потрібно вивчити уроки, виконати доручення батьків. А відтак –залишається ще й вільний час. Як провести його , щоб дізнатися, хто ти є, що можеш, до чого прагнеш? Це так важливо в тому віці, у той час, коли твоя головна якість – це відкритість до світу та щирість. І якщо дорослі вчасно зрозуміють, що є найважливішим у формуванні юної особистості, то це відкриє можливості для її найповнішого розквіту. І як би не склалася доля, перед дитиною необхідно відчинити широкі двері пізнання, допомогти їй розібратися у світі цікавого та захоплюючого. Хороші можливості для цього має Великоберезнянський районний центр позашкільної роботи з дітьми та юнацтвом, який згуртовує переважно дітей, що виявляють бажання якнайкраще проявити та показати свою творчу особистість, найповніше розкрити талант . Усі вони різні, мають власні вподобання та звички, ні на кого не схожі погляди на життя, особисті прагнення.
У закладі працює 31 гурток, з них 11- на базах шкіл району, об’єднюючи понад 600 дітей. Тут створюються належні умови для самореалізації дитини, позашкільна освіта надається за різними напрямами : художньо-естетичним, науково-технічним, туристсько-краєзнавчим, еколого-натуралістичним, соціально-реабілітаційним та спортивним. Заняття у гуртках для багатьох вихованців стають першою сходинкою у здобутті професії. .
Як відомо з давніх-давен пісня завжди існувала як вид мистецтва. Пізнання світу пісні через навчання в гуртку формує особистість вихованця, виховує людяність, працьовитість, терпіння, доброту та любов до своєї рідної країни. У центрі успішно працюють гуртки музичного напряму: гурток солістів ( Великоберезнянська ЗОШ 1-Ш ст., керівник Куртанич Р.М.) та фольклорний ансамбль «Джерельце» ( Забрідська ЗОШ 1-П ст., керівник Готра В.Ю.). У цих творчих колективах розкривається емоційний, моральний, художньо-естетичний потенціал душі дитини
Фонтан творчості вирує в гуртках образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва – «Юний художник»( працює на базі Великоберезнянської санаторної школи-інтернат 1-Ш ст., керівник Сегеда С.М.) та гурток образотворчого мистецтва ( працює на базі Костринської ЗОШ П-Ш ст., керівник Сегеда С.М.). На заняття гуртків художньої кераміки, «Батик» , «Декоративний дизайн» ( керівник Панько В.М.) діти поринають у загальну захоплюючу атмосферу створення мистецького витвору. Мистецтву виготовлення іграшки належить особливе місце, оскільки воно розвиває творчі здібності дитини,фантазію, уяву, формує художні смаки ( гурток «Іграшки « «Народна творчість» , керівник Івановчик О.В.). Гурток писанкарства ( керівник Венцель Н.Ю.) , який працює на базі Р.Пастільської ЗОШ 1-П ст., дає змогу дітям ознайомитися з різними техніками написання писанок та відроджувати традиції нашого краю. Таємниці внутрішнього світу розкриває ляльковий театр ( керівник Шіпош О.М.), сприяючи духовному, емоційному, інтелектуальному розвитку дитини. Але головним є те, що дітям підносяться такі норми моральної поведінки як доброта , чуйність, відповідальність, подолання егоїстичних тенденцій у поведінці. Зрештою, діти вчаться прощати, не робити зло, і тоді його буде менше в світі.
Ознайомлення з історією розвитку світлин як одного із видів мистецтва відбувається на заняттях гуртка « Фотонатуралісти». Тут діти здобувають початкові знання з обробки світлин за допомогою графічних редакторів «Photoshop», «Cоral», «Paint» та практичні навички у використанні цифрових фотоапаратів і допоміжного обладнання при їх зйомці.
Стимулом інтересу до знань та з метою виховання любові до мистецтва є виставки творчих робіт гуртківців, на яких проявляється їх творче зростання, глибше пізнання навколишнього світу та любов до всього живого. Підготовка до кожної виставки – довгий та кропіткий процес, під час якого не тільки удосконалюються уміння та навички вихованців, але й виховуються такі необхідні риси особистості як працелюбність, наполегливість, відповідальність, старанність, відбувається згуртування дитячого колективу та формування здорової конкуренції
Напевно багатьох із нас не залишають байдужими танцювальні ритми. Адже танець - це радість та задоволення гармонійно рухатися хвилями музики . Він зачаровую, дозволяє відчути приховану енергію тіла. Світ танцю неймовірно різноманітний: веселий і романтичний, ніжний і пристрасний. Майстерністю мистецтва танцю діти оволодівають на заняттях гуртків «Танцювальна мозаїка»( молодший шкільний вік) та хореографія ( середній шкільний вік) , керівником яких є молодий та творчий педагог Лабанич В.І.
Керівники гуртків науково-технічного напряму Примак В.Т., Пильник І.І., Іванига М.Ф. та Сег С.Ю. ставлять перед собою завдання : запалити вогник цікавості у дітей , пробудити у них інтерес до комп’ютерної техніки, авіамоделювання, збагачувати досвід власної творчої діяльності та навичок спілкування з питань геометричного моделювання.
В житті нашого закладу важливе місце займає туризм та краєзнавство. Це вид діяльності, який не потребує талантів та матеріальних затрат, але результати її - виховання фізично здорової, соціально адаптованої, морально стійкої особистості. На заняттях гуртків спортивного туризму (керівник Шеверя В.В.) та «Юні туристи-краєзнавці» (працює на базі Забрідської ЗОШ 1-П ст., керівник - молодий педагог Коман В.І.) вихованці поглиблюють свої знання про природу й історію рідного краю, здобувають спеціальні знання й уміння зі спортивного туризму. беруть активу участь в різноманітних змаганнях як районного, так і обласного рівнів.
Шахи завжди привертали до себе увагу допитливої дітвори, адже вони розвивають теоретичне, логічне та абстрактне мислення, пам’ять, геометричну уяву, творчу інтуїцію , винахідливість, кмітливість, увагу та комунікативні навички за допомогою конкурсів, вправ та головоломок. На заняттях гуртків «Юний шахіст» та «Біла тура» ( працює на базі Мирчанської ЗОШ 1 –П ст.) керівник яких Пекар М.Д., діти знайомляться з історією, теорією та практикою шахової гри.
Формуванню у дітей ряду позитивних якостей та навичок самоврядування, виробленню соціальної активності , вихованню особистості, яка зможе діяти у всіх сферах життя своєї держави сприяє гурток «Основи учнівського врядування» ( керівник Сег С.Ю.).
Бурхливе життя закладу ніколи не стоїть на місці: кожного дня народжуються все нові обдарування, кожний день - це свято дитячої творчості, посмішок та щирої дружби. Талановиті й натхненні педагоги допомагають юним громадянам України зробити правильний вибір сфери власного розвитку, упроваджують нові , цікаві форми, методи навчання та дозвіллєвої діяльності, що мають сприяти розвитку життєвих компетентностей особистості. Слід відзначити велику частину праці і зусиль керівників гуртків , що має цілеспрямований вплив на свідомість дітей, на формування у них шляхетних якостей, збагачення необхідним життєвим досвідом та вмінням цінувати те, що ми – українці.
Методист Шіпош О.М.
|