Субота, 11.05.2024, 11:23
Вітаю Вас Гість | RSS

Великоберезнянський ЦПР

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 25
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Головна » 2020 » Жовтень » 15 » Організація освітнього процесу в умовах карантину
15:29
Організація освітнього процесу в умовах карантину

Організація освітнього процесу в умовах карантину

Пандемія, спричинена гострою респіраторною хворобою COVID-19, змусила систему освіти частково чи повністю перейти на дистанційне навчання.

Дистанційне навчання – це процес набуття компетентностей дітьми, який відбувається зазвичай за опосередкованої взаємодії віддалених одне від одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому середовищі, яке функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.

Дистанційна форма навчання передбачає:

- доступ до Інтернету;

- технічне забезпечення (комп’ютер, планшет, смартфон тощо) в усіх учасників освітнього процесу;

  • володіння педагогами технологіями дистанційного навчання.

Метою цього документа є надання практичних порад для педагогів щодо організації дистанційного навчання в закладах позашкільної освіти.

Організація дистанційного навчання в системі позашкільної освіти

Практичні поради для педагогів

Навчання для педагогів

Для організації дистанційного навчання недостатньо перенести заняття онлайн без зміни методів і підходів. Перед педагогами стоїть великий виклик – навчитися вільно користуватись сучасними освітніми електронними ресурсами, організувати роботу та мотивувати дітей до навчання, налагодити зворотній зв’язок і відслідковувати результати дистанційного навчання.

Ресурси для навчання педагогів представлені нижче.

 Національна онлайн-платформа з цифрової грамотності «Дія», де представлено освітні серіали «Базові цифрові навички» та «Цифрові навички для вчителів» Ці серіали навчать вільно користуватись комп’ютером, смартфоном та планшетом і планувати більш інтерактивне онлайн-навчання.

 Освітній серіал «Карантин: онлайн-сервіси для вчителів», у якому можна дізнатись про процес організації дистанційного навчання та особливості комунікації з дітьми. Серіал навчить користуватись онлайн-сервісами, створювати відеоконференції, збирати файли з роботами, оцінювати результати роботи онлайн, контролювати виконання завдань, надавати консультації та створювати віртуальний простір для спілкування між педагогами.

Ресурс для допомоги педагогам та дітям «Навчайся з дому» від Google. Це центр інформації, підказок, тренінгів та інструментів з ресурсу Google for Education, який допоможе педагогам

навчати за допомогою відеоконференцій та без них зробити заняття доступними та долучити батьків.

` Онлайн EdCamp 2020, зокрема:

 «Як організувати дистанційне навчання і залишитися в здоровому глузді»;

 «Дистанційне навчання – «101» виклик сучасності»;

 «Як зробити дистанційне навчання більш ефективним, ніж

аудиторне»;

 «Дистанційна освіта. Розвивати не можна відпускати. Де

кома?»;

 «Суперп’ятірка онлайн-інструментів для дистанційного

навчання»;

 «IT-рішення MICROSOFT для українських освітян у світі,

який змінився»;

 «Дистанційна освіта з MOZABOOK – це цікаво та легко».

Нагадуємо, що віднедавна педагоги можуть самостійно вирішувати де та як підвищувати кваліфікацію. Так, вони самостійно обирають конкретні форми, види, напрями та суб’єктів надання освітніх послуг із підвищення кваліфікації (відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників»).

Ознайомитись із можливостями підвищення кваліфікації можна за посиланням.

Форми організації онлайн-навчання

Відеоконференція – це конференція в режимі реального часу онлайн.

Форум – це ресурс із можливістю створення окремих груп за темами для обговорення. Програмне забезпечення для форумів дозволяє приєднувати файли. Кілька форумів можна об’єднати в один більший.

Чат – це засіб для спілкування в режимі реального часу, засіб оперативної комунікації людей через Інтернет. Існує кілька різновидів чатів: текстовий, голосовий, аудіо-, відеочат. Соціальні мережі, служби обміну миттєвими повідомленнями та мобільні додатки, приміром, Viber, дозволяють створювати чати та вести обговорення тем, завдань, проблем, інформації.

Блог – це форма спілкування, де право на публікацію належить одній особі чи групі людей. Автор розміщує на сайті свого блогу допис і надає можливість іншим читати та коментувати допис.

Електронна пошта – це сервіс для обміну повідомленнями як у формі звичайних текстів, так і в інших формах (графічній, звуковій, відео).

Планування онлайн-навчання

1. Планувати необхідно як групові, так і індивідуальні форми організації дистанційного навчання.

2. Педагогу та дітям не потрібно регулярно спілкуватись онлайн. Під час виконання навчальних завдань дитина повинна мати можливість отримати консультацію та з’ясувати деталі.

3. Календарно-тематичний план очної форми здобуття позашкільної освіти може і не бути реалізований повністю. В таких випадках необхідно розробити календарно-тематичний план і розклад дистанційного навчання з розподіленим часом для різних форм організації навчання: роботи онлайн, самостійної роботи, консультацій тощо, з урахуванням можливостей дітей, аби не перевантажувати та не позбавити їх бажання вчитись.

4 .Платформи для взаємодії онлайн

Для організації дистанційного навчання можна використовувати платформи для взаємодії онлайн, більшість з яких є безкоштовними, зокрема:

Google Meet – відеозустрічі інтегровані з іншими онлайн-інструментами Google;

Skype – відео та аудіодзвінки з функцією розмов, чатів і можливістю

взаємодії;

Zoom – сервіс для проведення відеоконференцій та онлайн-зустрічей.

До відеоконференції можна підключитися за посиланням або ідентифікатором конференції;

Loom – платформа для відео та аудіоконференцій, взаємодії, підтримки чатів і проведення вебінарів;

Google Classroom – сервіс дає можливість здійснювати контроль результатів навчання за допомогою тестування, систематизувати, оцінювати діяльність, переглядати результати виконання завдань, коментувати й організовувати ефективне спілкування в режимі реального

часу. Основним елементом Google Classroom є групи;

Moodle – сервіс, який дозволяє подавати навчальний матеріал у різних форматах (текст, презентація, відеоматеріал, вебсторінка; заняття як сукупність вебсторінок із можливим проміжним виконанням тестових завдань), здійснювати тестування та опитування, інструментів моніторингу результатів навчання.

Вибір платформи та ресурсів для дистанційного навчання

Під час вибору платформи, інструментів та ресурсів для дистанційного навчання необхідно звертати увагу на такі критерії:

- наскільки ресурс та онлайн-інструмент допомагає досягнути очікуваних результатів навчання;

- універсальність – можливість використовувати одну платформу

для всіх занять;

- зрозумілість інтерфейсу для дітей різного віку;

- доступність для дітей з особливими освітніми потребами;

- можливість використовувати на пристроях з різними операційними системами;

- безпечність – варто мінімізувати платформи, що збирають персональні дані дітей та педагогів.

 

 

 

 

 

 

 

Переглядів: 220 | Додав: cprwb20 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
МОН
Педпреса
Календар
«  Жовтень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів

Copyright MyCorp © 2024