П`ятниця, 19.04.2024, 19:22
Вітаю Вас Гість | RSS

Великоберезнянський ЦПР

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 25
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Методичні рекомендації щодо організації та розвитку учнівського самоврядування

1. Передумови розвитку, принципи та функції учнівського самоврядування

В сучасних умовах постає соціальна потреба у наявності особистості, спроможної розв’язати завдання, які забезпечують не просто виживання, а й прогрес нації. Саме такою наукою управління є участь в шкільному самоврядуванні.

Останнім часом на перший план почали виступати вимоги щодо реальної участі громадськості в управлінні школою. Для учнівського самоврядування відкрилися перспективи – бути часткою педагогічного процесу.

Одним з найважливіших принципів виховання є забезпечення активної позиції учнів та їх представницьких органів у житті та колективній діяльності. Суть цього принципу полягає в поєднанні самоврядування, самостійності та ініціативи учнів з педагогічним керівництвом. Зараз, насамперед, слід надати учням право бути організаторами власних справ, допомагати активу вихованців, підтримувати їх починання.

Сьогодні важливим завданням навчально-виховного процесу є адаптація юного покоління до системи ринкових відносин, громадянських відносин., щоб випускники не покидали школу лише з певною сумою знань, але байдужі до певної справи, безініціативні. Тому особливої ваги набуває формування в учнів навичок самоврядування. Це сприятиме оволодінню організаторськими уміннями, вихованню соціальної активності та відповідальності.

2. Основні функції учнівського самоврядування

Соціалізуюча:

  • стимулювання інтересу до навчання, трудової і суспільно-корисної діяльності;
  • створення оптимальних умов для виявлення і розвитку творчих здібностей, організаційних навичок;
  • створення умов для самореалізації особистості;
  • вільний розвиток учнів;
  • свідомий вибір соціальних цінностей.

Допоміжна організаційно-практична функціяфункція регулювання взаємин всередині загальноосвітнього закладу, яка поєднує «законодавчу» і «виконавчу» функції.

Компенсаційна функція – це самодіяльність і самореалізація у різних видах діяльності за неможливості задовольнити потреби учнів.

Інноваційна функція – протиставляє себе бюрократизованим формам суспільної діяльності. Завдяки їй в організаційно-управлінських структурах відбуваються позитивні зміни, розширюється діапазон учнівського самоврядування.

Отже, самоврядування — це спосіб організації життя колективу, що передбачає активну участь дітей (на основі взаємодії з педагогами) у прийнятті і виконанні рішень для досягнення суспільно значущих цілей. Воно є методикою, способом залучення їх до організації спільної діяльності.

Основними передумовами успішного розвитку самоврядування є:

  • зацікавленість педагогічного колективу та більшості учнів;
  • чіткий розподіл обов’язків між тими, хто здійснює керування органами самоврядування;
  • оптимальна структура з урахуванням специфіки навчального закладу;
  • чітка система роботи в масштабах школи.

За предметним змістом діяльності учнівських колективів самоврядування охоплює:

  • сфери навчання;
  • трудової діяльності, суспільної праці;
  • організації порядку і дисципліни;
  • побуту, вільного часу;
  • фізкультури і спорту;
  • художньої діяльності;
  • краєзнавчої, пошукової, туристської роботи;
  • благодійної роботи, шефства.

 

Пошук
МОН
Педпреса
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів

Copyright MyCorp © 2024