Четвер, 28.03.2024, 14:47
Вітаю Вас Гість | RSS

Великоберезнянський ЦПР

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 25
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Методична робота

 

 

Удосконалення фахової  майстерності  керівника гуртка в умовах  застосування інноваційних підходів в  організації науково-методичної роботи  в позашкільному навчальному   закладі

Сьогодні позашкільна діяльність в Україні виходить на якісно новий рівень. Гуманізація освіти, диференціація навчання спрямовують педагогічний процес на розвиток творчої особистості. Ключовою фігурою якісної освіти позашкільного навчального закладу є особистість педагога. Сучасному суспільству потрібен професіонал — педагог, який володіє глибокими педагогічними знаннями, надбанням національної та світової культури, здатний до творчих нестандартних рішень, готовий до роботи в умовах ринкових відносин.

Спираючись на законодавчі документи, регіональні та районні програми у галузі позашкільної освіти, враховуючи радикальні зміни в суспільстві та реформування української освіти всю систему методичної роботи в закладі спрямовано на всебічно якісне підвищення фахового рівня педагога, створення інноваційного професійного поля, сприятливих умов для творчої праці керівників гуртків та вихованців, на збагачення та розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу, досягнення головної мети.

Особливістю організації методичного супроводу в умовах інноваційних процесів в освітньому просторі є відхід від репродуктивної методики та інструктування. Педагоги самі аналізують, узагальнюють результати своєї діяльності, розвиваючи педагогічне мислення, посилюється їхня діагностична функція, поглиблюються методологічна і теоретична підготовка. Першою сходинкою до формування їх професійної майстерності є діагностування, що дає змогу виявити рівень фахової підготовки, раціонально та змістовно спланувати методичну роботу.

Вся науково-методична робота в закладі проводиться в індивідуальній, груповій та колективній формах з інноваційним підходом до їх застосування. Вони є досить динамічними, перебувають у постійному розвитку і залежать від педагогічної культури керівника гуртка, його активності та інноваційної відкритості, морально-психологічного клімату, матеріально-технічних можливостей закладу. Звичайно, перевага надається нетрадиційній системі, що базується на компетентнісній моделі підготовки і формування майстерності педагога, якій властива творчість, різноманітність, динамізм. На основі цієї моделі в організації методичної діяльності робиться акцент на її мобільність та динамізм, навчання, аналіз власної діяльності педагога на науково-теоретичному рівні. З поміж різноманітних нетрадиційних форм методичної роботи вибираю такі, що посилюють наукову спрямованість та практичну діяльність педагогів: проблемні семінари, відкриті заняття, методичний ринг, «круглі столи» і і н.. Кардинально змінені підходи до організації засідань педагогічних рад, які проводяться з використанням мультимедійних презентацій.

Пошук ефективних форм в організації навчання педагогів, накопичення необхідного науково-методичного та інформаційно-аналітичного потенціалу проходить через систему діяльності творчої лабораторії керівників гуртків. Трансформацію інформації про нову педагогічну та методичну літературу, нормативні документи, методичні листи, інструкції, накази та нові знахідки педагогів-позашкільників забезпечують в колективі методичні оперативні наради, які не займають багато часу і проводяться до або після гурткових занять. Варто пам'ятати про системно-інтегрований підхід до змісту науково-методичної роботи, суттєвим структурним компонентом якого залишається теоретичне навчання педагогів. Воно реалізується через проведення проблемних семінарів, інструктивно-методичних нарад, педагогічних читань, педагогічних дискусій тощо. Цікавою та корисною формою з удосконалення фахової майстерності педагога є проведення методичних днів, напередодні яких пропагуються новітні форми роботи з вихованцями, педагогічний досвід кращих педагогів через організацію виставок, проводяться відкриті гурткові заняття та масові заходи. Ефективною формою методичної діяльності з підвищення фахового рівня керівника гуртка є тиждень педмайстерності. Серед напрямів науково-методичної роботи в закладі особливу увагу звертаю на організацію роботи з молодими та малодосвідченими керівниками гуртків, завдання якої — надання їм необхідної допомоги в оволодінні методикою викладання свого предмета, розвитку умінь використовувати досягнення сучасної психолого-педагогічної науки. У роботі з педкадрами поширено також творчі звіти, які використовуються перед атестацією. Однією з ефективних форм методичної роботи є участь керівників гуртків в різних фахових конкурсах на рівні області та країни, де вони мають нагоду презентувати свій досвід та творчі здобутки. Актуальним завданням методичного супроводу є визначення готовності й підготовка педагогів до інноваційної педагогічної діяльності. З огляду на це в закладі була проведена низка методичних заходів, які мали на меті вивчення теоретичних знань і практичну підготовку керівників гуртків до впровадження інноваційної методики. Серед педагогічних технологій широкого використання в гуртковій роботі закладу набув метод проектів, ефективність застосування якого була доведена досвідченими педагогами.

Підсумовуючи результативність досвіду із вивчення застосування інноваційних підходів в організації методичної роботи в закладі, хочу зазначити, що підвищилась активність педагогів у її групових та колективних формах. У більшості із них сформовані основні групи педагогічних компетентностей. Значна частина керівників гуртків оволоділа навичками застосування новітніх форм і методів роботи з дітьми, зріс інтерес до використання методу проектів, суттєво покращилась мотивація гуртківців до навчального процесу. Показником творчої праці колективу є результати його роботи — участь та призові місця в обласних конкурсах педагогічної майстерності серед педагогів–позашкільників. Ці досягнення, на мою думку, — результат творчої діяльності керівників гуртків і, безумовно, вдало організованої методичної роботи в закладі.

 

 

Пошук
МОН
Педпреса
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів

Copyright MyCorp © 2024